[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
Idexing::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE  
..
نشریه مرور سیستماتیک

AWT IMAGE

..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
نشریه پرستاری
AWT IMAGE
..
پرستاری داخلی جراحی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 2، شماره 2 - ( تابستان 1393 ) ::
جلد 2 شماره 2 صفحات 66-57 برگشت به فهرست نسخه ها
کیفیت زندگی کاری معلمان شاغل در مدارس استثنایی
معصومه ندرلو ، فریده یغمایی*
دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ، farideh_y2002@yahoo.com
چکیده:   (24251 مشاهده)
مقدمه: توجه به کیفیت زندگی‌کاری یکی از روش‌های حفظ کارکنان برای کسب عملکرد بهتر درمحیط‌کاری می باشد. در این راستا کیفیت‌ زندگی‌کاری معلمان مدارس استثنایی به عنوان موضوع مهم مطرح می باشد. این مطالعه با هدف تبیین ادراک معلمان مدارس استثنایی درباره ی کیفیت ‌زندگی‌کاری خود صورت گرفت. روش: این مطالعه کیفی با استفاده از روش تحلیل‌ محتوا انجام شد. نمونه‌گیری به صورت مبتنی ‌برهدف صورت گرفت. 12معلم مدارس دانش‌آموزان با نیازهای‌ویژه که در سال تحصیلی 92-91 دراستان زنجان شاغل بودند در این مطالعه شرکت کردند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار‌یافته جمع‌آوری گردید. داده‌ها پس از اشباع مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در این مطالعه، مفهوم کیفیت زندگی کاری معلمان مدارس استثنایی دارای 7 درون مایه شامل روابط در محل کار، تعامل با دانش آموزان، ارتقاومشارکت شغلی، رضایت شغلی، موانع شغلی، قوانین وجایگاه شغلی و عملکرد کاری از داده ها استخراج گردید. نتیجه گیری: کیفیت زندگی‌کاری معلمان‌مدارس دانش‌آموزان استثنایی، از سطح مناسبی برخوردار نبود. بنابراین، مسئوولین آموزش‌ وپرورش می‌بایست راهکارهای جدیدی را برای بالا بردن سطح کیفیت‌ زندگی‌کاری معلمان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم نمایند . همچنین یافته‌های این مطالعه می تواند زمینه را برای مطالعات بیشتر در این رابطه فراهم نماید.
واژه‌های کلیدی: کیفیت زندگی کاری، معلمان مدارس استثنایی، مطالعه کیفی، تحلیل محتوا
متن کامل [PDF 4818 kb]   (5994 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/4/31 | انتشار: 1393/4/24 | انتشار الکترونیک: 1393/4/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naderlou M, Yaghmaei F. Quality of working life of teachers of students with exceptional school. IJPN 2014; 2 (2) :57-66
URL: http://ijpn.ir/article-1-335-fa.html

ندرلو معصومه، یغمایی فریده. کیفیت زندگی کاری معلمان شاغل در مدارس استثنایی. روان پرستاری. 1393; 2 (2) :57-66

URL: http://ijpn.ir/article-1-335-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 2 - ( تابستان 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه روان پرستاری Iranian Journal of  Psychiatric Nursing
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645